TOPdesk
Wat hebben we gedaan?
Met veel plezier mochten wij een team met verschillende professionals van TOPdesk coachen tot echte online leiders op het gebied van Social Selling. Het doel van de cursussen? Samen meer online zichtbaarheid realiseren voor hun persoonlijke profielen en TOPdesk. De strategie die we hiervoor hebben gebruikt is de thought leadership-strategie. Tijdens het Social Selling Business-programma hebben ze geleerd op welke manier ze deze doelstelling konden realiseren.

Maatwerk programma
Het maatwerk programma bestond uit 6 online cursussen, elk van 1 tot 2 uur. In totaal namen er 9 TOPdeskers deel aan het programma. Voorafgaand had iedereen zijn of haar persoonlijke leerdoelen aangeleverd. Hierdoor was de inhoud van het programma nog meer afgestemd op hun behoeften. Onderling zijn er drie teams gecreëerd die elkaar konden ondersteunen en voorzien van feedback. Hierdoor kregen de cursussen een levende en competitieve insteek.
Social Selling Business Program
Iedere deelnemer had als doel een autoriteit te worden binnen hun eigen kennis- en vakgebied. Hun kennis en expertise moest op een goede manier worden overgebracht naar de prospect en de klant. Samen zijn we aan de slag gegaan om de autoriteitsposities te claimen. Om dit te realiseren is in de eerste training een Personal Brand ontwikkeld. Tijdens de tweede training kwam de zichtbaarheid door het implementeren van een goede contentstrategie aan bod. De deelnemers hebben ervaren dat het waardevol is om meer van jezelf te laten zien. Ze hebben ook ervaren hoe het actief delen van content voor hun persoonlijke doelstellingen van meerwaarde kan zijn.


De kracht van zichtbaarheid
Deze mooie inzichten werden al snel doorgevoerd in de praktijk. Dat deed het team door naast de trainingen ook aan de slag te gaan met praktijkopdrachten. Elke week moesten ze een post plaatsen op LinkedIn. Het actief delen van content is enorm waardevol en dat hebben ze nu zelf ervaren! Celine Dielissen is naar aanleiding van een hele persoonlijke post zelfs bij Funx op de radio geweest voor een interview. Het gemiddelde aantal views van de groep is flink omhooggegaan. In de resultaten was te zien dat persoonlijke berichten hoger scoorden op de engagement rate. Naar aanleiding van de posts hebben er verschillende mooie afspraken plaatsgevonden. De gemiddelde engagement rate steeg van 1% naar 7,8%. Waar het allemaal wel niet toe kan leiden!
get in touch with us
Neem contact op met Germain
