TOPdesk

Wat hebben we gedaan?

Met veel plezier mochten wij een team met verschillende professionals van TOPdesk coachen tot echte online leiders op het gebied van Social Selling. Het doel van de cursussen? Samen meer online zichtbaarheid realiseren voor hun persoonlijke profielen en TOPdesk. De strategie die we hiervoor hebben gebruikt is de thought leadership-strategie. Tijdens het Social Selling Business-programma hebben ze geleerd op welke manier ze deze doelstelling konden realiseren.

Maatwerk programma

Het maatwerk programma bestond uit 6 online cursussen, elk van 1 tot 2 uur. In totaal namen er 9 TOPdeskers deel aan het programma. Voorafgaand had iedereen zijn of haar persoonlijke leerdoelen aangeleverd. Hierdoor was de inhoud van het programma nog meer afgestemd op hun behoeften. Onderling zijn er drie teams gecreëerd die elkaar konden ondersteunen en voorzien van feedback. Hierdoor kregen de cursussen een levende en competitieve insteek.

Social Selling Business Program

Iedere deelnemer had als doel een autoriteit te worden binnen hun eigen kennis- en vakgebied. Hun kennis en expertise moest op een goede manier worden overgebracht naar de prospect en de klant. Samen zijn we aan de slag gegaan om de autoriteitsposities te claimen. Om dit te realiseren is in de eerste training een Personal Brand ontwikkeld. Tijdens de tweede training kwam de zichtbaarheid door het implementeren van een goede contentstrategie aan bod. De deelnemers hebben ervaren dat het waardevol is om meer van jezelf te laten zien. Ze hebben ook ervaren hoe het actief delen van content voor hun persoonlijke doelstellingen van meerwaarde kan zijn.

De kracht van zichtbaarheid

Deze mooie inzichten werden al snel doorgevoerd in de praktijk. Dat deed het team door naast de trainingen ook aan de slag te gaan met praktijkopdrachten. Elke week moesten ze een post plaatsen op LinkedIn. Het actief delen van content is enorm waardevol en dat hebben ze nu zelf ervaren! Celine Dielissen is naar aanleiding van een hele persoonlijke post zelfs bij Funx op de radio geweest voor een interview. Het gemiddelde aantal views van de groep is flink omhooggegaan. In de resultaten was te zien dat persoonlijke berichten hoger scoorden op de engagement rate. Naar aanleiding van de posts hebben er verschillende mooie afspraken plaatsgevonden. De gemiddelde engagement rate steeg van 1% naar 7,8%.  Waar het allemaal wel niet toe kan leiden!

Maandelijkse sessie

Consequent posten is ontzettend belangrijk. De onderlinge sfeer binnen de teams was zeer competitief. We hoefden de deelnemers niet achter de broek aan te zitten om actief te posten. Er werd uit henzelf volop gepost! Dit leverde verschillende inzichten op. Het team van TOPdesk heeft hierdoor geleerd wat voor soort content het beste voor hen werkt en welke soort content het goed doet binnen hun eigen netwerk. Na de laatste cursus heeft het team op eigen initiatief een maandelijks terugkerende inspiratiesessie georganiseerd. Hierin denken ze na over hun contentstrategie en geven ze elkaar advies met betrekking tot de persoonlijke doelstellingen. Hierdoor zijn alle deelnemers nog steeds actief op het platform aanwezig en gaan ze doelgericht te werk. Een beter resultaat van de trainingen hadden wij niet kunnen wensen. Ga zo door, toppers!

Wil jij ook een maatwerkcursus om als team jullie online doelstellingen te realiseren? Ga dan alvast aan de slag met je LinkedIn-profiel en neem contact met ons op. Wij denken graag met jou mee.

Mockup img

get in touch with us

Neem contact op met Germain

    * Required fields

    Ik ga akkoord met de Privacy voorwaarden *