Content is Queen

Wat hebben we gedaan?

Wemessage Academy is trots op het samenwerkingsverband met Topvrouwen.nl. Speciaal voor onze samenwerking hebben we een uniek trainingsprogramma ontwikkeld. Topvrouwen onderschrijft het belang van een groter aandeel vrouwen in de top van het Nederlandse bedrijfsleven. Het doel van het programma was dan ook vrouwen in topposities online zichtbaarder maken door middel van thought leadership. LinkedIn is het grootste businessplatform van de wereld. De drijvende kracht van LinkedIn is haar content. Zo is het Content is Queen-programma, speciaal voor Topvrouwen.nl-leden, tot stand gekomen. Inmiddels hebben maar liefst 20 topvrouwen het programma succesvol afgerond!

Het Content is Queen-programma

Het Content is Queen-programma bestaat uit drie online cursussen. Personal Branding, contentstrategie en Social Selling stonden hierin centraal. Het streven van de topvrouwen? Actief content delen en leiders worden binnen hun LinkedIn-netwerk. Om de zichtbaarheid te vergroten, hebben we ons gefocust op het verbeteren van de engagement en views rate. We begonnen samen aan het bouwen van een sterk Personal Brand. Vervolgens leerden de dames hoe ze een contentstrategie kunnen neerzetten en in de praktijk kunnen toepassen. Het programma sloten we af met alle tips en tricks op het gebied van storytelling. Elke keer namen de deelneemsters een energieke, gedreven sfeer met zich mee.

Mockup img

Samenwerking geslaagd

Een gemeenschappelijk doel: de online zichtbaarheid van topvrouwen vergroten. Om de resultaten inzichtelijk te maken, is vooraf van alle deelneemsters een 0-meting gemaakt. Ze ontvingen een profielscan met een overzicht van de Quick Wins voor hun profiel en hun gemiddelde engagement rate. De groep had een lage engagement rate van 1%. Normaliter ligt de gemiddelde engagement rate tussen de 0,5 en 2 procent. Na de online cursussen moest er ook hard gewerkt worden. Om de engagement rate te verbeteren, werkten de vrouwen aan diverse huiswerkopdrachten, waaronder profieloptimalisatie, een persoonlijke samenvatting, contentcreatie en een storytelling-post. De groep ging hier elke keer fanatiek mee aan de slag.

Topresultaat!

Na de eerste cursus waren de resultaten van de huiswerkopdrachten zeer goed. De engagement rate steeg van 1% naar 8%! Ook na de tweede cursus werden wij niet teleurgesteld. Kortom, door de verschillende groepen zijn er mooie resultaten neergezet. Ook individueel zijn er mijlpalen behaald: Astrid Ton had een engagement rate van maar liefst 26% en 25.000 weergaven! Marlies van Wijhe heeft met een post een engagement rate van boven de 100% en 100.000 weergaven behaald. We kunnen met zekerheid stellen dat ons doel is behaald. Keep up the good work, dames. Wij zijn trots op jullie en op het topresultaat dat door jullie is neergezet.

Wil jij ook deelnemen aan ons Content is Queen-programma? Of liever vrijblijvend advies? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen jou je LinkedIn-doelen te behalen!

get in touch with us

Neem contact op met Germain

    * Required fields

    Ik ga akkoord met de Privacy voorwaarden *